person-walking-on-path-3225479

Jesienny trening na świeżym powietrzu

 

Jesień jest okresem przez wielu utożsamianym ze spadkiem energii oraz pogorszeniem nastroju. Endorfiny wytwarzane przez nasz organizm podczas treningu bezpośrednio przełożą się na poprawę samopoczucia, a regularnie uprawiany sport wspomoże naszą odporność w walce z chorobą.

 

man-running-on-ice-covered-land-2254135

Jak efektywnie walczyć z mrozem podczas treningu?

 

Jeśli tylko możesz, oddychaj nosem. Dzięki temu ocieplisz powietrze i zmniejszysz ryzyko przeziębienia. Oddychanie przez gardło wzmacnia odporność, ale sprawdza się tylko, jeśli jesteś totalnie zdrowy. Przy nawet najmniejszej infekcji może prowadzić do choroby.

Zawsze pamiętaj o rozgrzewce. Musi trwać przynajmniej 10 minut, dzięki czemu zapobiegniemy kontuzjom.

Trening przy niskiej temperaturze powinien być krótki – maksymalnie do godziny czasu. Najlepiej stopniowo wydłużać czas treningu, np. pierwszy tydzień chodząc na 20 minut, potem na 30, 40 i tak aż do 60 minut.

Szukając alternatyw dla ćwiczeń na siłowni lub hali nie musimy poprzestawać na bieganiu. Świetną propozycją, dla osób chcących się dotlenić będzie mniej wyczerpujący nordic walking, bądź łyżwy!

 

Jak ubrać się odpowiednio do pogody?

 

W chłodne dni najlepiej ubrać się na tzw. “cebulkę”. Strój składający się z wielu, cieńszych warstw pozwoli nam czuć się komfortowo zarówno przed, w trakcie jak i po treningu. U większości z nas powinien sprawdzić się zestaw składający się ze stanika sportowego, bluzki z materiału termoaktywnego (radzimy unikać bawełny!), rozpinanej bluzy z golfem oraz kurtki. Warstwy te możemy dowolnie zdejmować i zakładać w trakcie trwania treningu, dzięki czemu nie doświadczymy uczucia dyskomfortu. Nie warto zapominać o ciepłych skarpetkach oraz rękawiczkach i czapce, ponieważ właśnie te części ciała najszybciej się wychładzają.

 wood

Konsekwencja przede wszystkim!

 

Niezależnie od tego, na jaką formę aktywności się zdecydujemy, najistotniejszym krokiem do osiągnięcia zamierzonego celu jest systematyczność. Jesienią i zimą zazwyczaj ciężko jest nam regularnie zmuszać się do aktywności, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę ze sportem. Jednak perspektywa zdrowej i zgrabnej sylwetki na wiosnę powinna stanowić wystarczającą motywację do działania.

 

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>