iStock-658840308-1024x682

Chcesz trenować? Nie rób z dzieci wymówki!

Kiedy stajesz się rodzicem, zasypuje Cię grad nowych obowiązków i wyzwań. Chroniczny brak czasu oraz uczucie niewyspania, z pewnością nie wpływa korzystnie na znalezienie motywacji na wygospodarowanie chwili na trening. Mówimy: „mam dziecko/dzieci – kiedy mam ćwiczyć?”. Koniec z takim tłumaczeniem! Dzisiaj udowodnimy, że posiadanie dzieci nie powinno usprawiedliwiać braku aktywności fizycznej.

Feature-image

 

Badania przeprowadzone przez TNS OBOP wskazują, że najpopularniejszymi sportami wśród Polaków jest jazda na rowerze, bieganie, piłka nożna oraz ćwiczenia w klubach fitness. Wierząc tym badaniom, z całą pewnością możemy stwierdzić, że wszystkie te aktywności możemy uprawiać razem z naszymi pociechami. Włączenie do swoich treningów dzieci, nie tylko poprawi kondycję rodzica, ale również świetnie wpłynie na malucha oraz wpoi mu jak ważny jest ruch. Dodatkowo sami zobaczycie ile radości wspólnie spędzony aktywnie czas.

Jazda na rowerze to Twoja pasja? Wystarczy, że odczekasz kilka miesięcy od narodzin dziecka i śmiało możesz ruszać z nim w trasę. W ofercie producentów znajdziemy mnóstwo propozycji fotelików, krzesełek, siedzisk czy przyczep przystosowanych do potrzeb nawet najmniejszych dzieci. Jazda na rowerze poprawia wydolność układu krążenia, co świetnie zapobiega ryzyku wystąpienia chorób wieńcowych. Świeżo upieczona mama może spalić dodatkowe kalorie, zgubić zbędne kilogramy i szybciej wrócić do formy. Czas spędzony na powietrzu doskonale wpływa na samopoczucie i nastrój.

 c43165b6294544f193a7e9771e3602b9

A może wolałabyś pobiegać? Pomyśl o tym najlepiej przed porodem na etapie poszukiwania wózka dla maluszka. Zaopatrz się w specjalny wózek zwany joggerem, który dzięki lekkiej konstrukcji oraz dużym kołom umożliwia uprawiać jogging razem z dzieckiem.  Wzmocnisz odporność, zarówno swoją, jak i niemowlęcia. Regularnie biegając poprawiasz kondycję fizyczną, wzmacniasz mięśnie ud, łydek, brzucha oraz pośladków. I tradycyjnie zyskujesz dużo energii i lepszy nastrój.

Jeśli wolisz zajęcia grupowe w klubie fitness – nie ma problemu. Większość takich miejsc organizuje kilka razy w tygodniu specjalnie dla mam z dziećmi. Nie dość, że trening jest przygotowany pod mamy chcące wrócić do formy, to jeszcze masz możliwość uczestniczenia w nim bez kombinowania opieki dla malca. Inne mamy nie będą zdziwione, że karmisz w trakcie zajęć, ani nie rzucą Ci nienawistnego spojrzenia, gdy Twoje dziecko zacznie płakać.  Zalet tego typu treningów jest wiele – zrzucenie kilogramów, wzmocnienie mięśni, poprawa samopoczucia oraz możliwość zapoznania się z innymi mamami.

Nie przekonują Cię powyższe propozycje? Wolisz ćwiczyć w domu? Odpal youtube, rozwiń matę przez telewizorem/laptopem i włącz interesujący Cię zestaw ćwiczeń. Malucha połóż obok siebie na macie edukacyjnej albo wykorzystaj jako obciążenie podczas treningu (z powodzeniem można robić z maluchem przysiady , wykroki itp.).

 61135fb0-d890-11e8-bf5b-a32565f21459-rimg-w1051-h640-dcaff4ff-gmir

Chyba nie musimy nikomu uświadamiać jak ważna jest rola sportu w życiu każdego człowieka, także tego nowonarodzonego. Pamiętajmy, że w dużej mierze od nas zależy jaki stosunek do sportu będą miały nasze pociechy.  Znalezienie codziennie czasu na minimum aktywności fizycznej – choćby dłuższego spaceru z psem – jest niezwykle ważne, aby wykształtować w naszych dzieciach motywację do podejmowania aktywności fizycznej. Młodym mamom ruch nie tylko pozwala szybciej wrócić do formy, ale także niweluje stres, zmęczenie oraz poprawia ich samoocenę.

 the-best-baby-backpack-for-hiking-adventurer-9-more-options-outstanding-carrier

Źródło:

https://republikakobiet.pl/zdrowie/

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>