Closeup woman eating fruit cake sweet food

Zwalcz swoją ochotę na słodycze za pomocą kilku sztuczek

Niewiele osób wie, że cukier i słodycze są w podobnym stopniu uzależniające, co alkohol czy papierosy. I, niestety, równie źle wpływa na nasz organizm. To dlatego tak ważne jest, aby go jak najbardziej ograniczać po to, by stopniowo wyeliminować go z naszej codziennej diety. Nie jest to takie proste, bo nasz organizm wysyła nam sygnały zapotrzebowania na cukier, szczególnie w sytuacjach stresujących i przy nagłych spadkach energii. Za jego sprawą uwalniana jest serotonina- popularny hormon szczęścia. Jego działanie jest jednak krótkotrwałe. Jeśli chcesz pozbyć się tego szkodnika ze swojej diety zastosuj kilka sztuczek, które z pewnością Ci w tym pomogą.

  • Ograniczaj cukier stopniowo

Jeżeli będziesz próbować odstawić cukier nagle Twój organizm może na to źle zareagować. Najlepiej robić to powoli i stopniowo, używając przy tym zdrowych zamienników. Tym sposobem, zamiast słodzić poranną kawę 2-3 łyżeczkami postaraslodycze a zdrowiej się zmniejszyć tę dawkę do połowy. Postępuj podobnie przy przygotowywaniu innych posiłków i napojów.

Nie zapominaj, że produkty kupowane w sklepach zawierają w sobie ogromne ilości cukru. Nawet soki owocowe, które z reklamowane są jako zdrowe i niezwykle cenne dla naszego organizmu, przeważnie są dosładzane. Chociaż wymaga to nieco więcej wysiłku najlepiej przygotowywać je samodzielnie w domu. Mamy wówczas pewność, że przygotowane są w 100% z samych owoców i warzyw.

Nie tylko te produkty zawierają w sobie cukier. Znajduje się on również w płatkach śniadaniowych, a nawet w przecierach i sosach. Chcąc wyeliminować tego białego zabójcę z naszej diety trzeba dużą uwagę przywiązywać do czytania etykiet na produktach i wybierać te, które posiadają go najmniej w swoim składzie.

  • Przyprawiaj potrawy

Chińscy naukowcy i badacze odkryli, że nasz organizm znacznie rzadziej zgłasza zapotrzebowanie na słodycze, gdy potrawy, które jemy są aromatyczne. Warto zatem przygotowywane jedzenie doprawiać dużą ilością przypraw. Podobnie tutaj dużo bardziej zaleca się postawić na własne, świeże produkty, niż te kupne. Suszone samodzielnie zioła smakują dużo lepiej i są bardziej wartościowe.

Bardzo podobnie dzieje się w przypadku zapachu wanilii. Jej aromat działa na mózg w ten sposób, że uspokaja te ośrodki, które odpowiedzialne są za uczucie głodu. Osoby, które nie przepadają za smakiem wanilii w jedzeniu mogą jedynie posłużyć się jej zapachem kupując np. świece zapachowe, czy olejki.

  • Spróbuj nieco oszukać swój mózg

Kiedy zacznie wysyłać Ci sygnały, że przydałoby mu się coś słodkiego, miej zawsze pod ręką świeże warzywo lub owoc. Nie zaszkodzi, jeśli na początku, po jego spożyciu zjesz też słodycze, jednak po pewnym czasie Twój mózg przyzwyczai się do tego, że dostaje świeże i zdrowe produkty.

W pozbyciu się cukru z codziennej diety nie pomaga też wieczorne podjadanie. Chociaż przekąszenie batonika to świetny i prosty sposób na pozbycie się lekkiego, nocnego głodu, nagły skok glukozy w trakcie snu znacznie pogorszy jego jakość. Dodatkowo, zaraz po przebudzeniu ponownie dopadnie Cię ochota na słodkości.dieta-2

  • Czego oczy nie widzą…

To popularne przysłowie może posłużyć za ostatnią, bardzo ważną radę w naszej walce ze słodyczami. Z pewnością mając świadomość, że w domu gdzieś znajdują się ciasteczka czy czekolada, albo jeszcze gorzej, mając je w zasięgu wzroku, nasze myśli nieustannie będą krążyć wokół nich. Dlatego też dużo prościej nam będzie, gdy po prostu usuniemy je tak, aby nie mieć ich pod ręką.

Pamiętaj jednak o jednym, rezygnacja z cukru nie oznacza, że trzeba zrezygnować ze wszystkiego, co sprawia Ci przyjemność. Słodkie desery nie muszą od razu kojarzyć się z czymś, co zawiera cukier. Warto zastąpić go świeżymi owocami, które są równie pyszne.

Źródła: portal.abczdrowie.pl/, qchenne-inspiracje.blogspot.com, kava-kado.blogspot.com

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>