Na czym polega dieta niełączenia i jakie efekty daje?

Zastanawiasz się,  w jaki sposób można dość szybko zredukować wagę ciała i pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej? Poznaj dietę niełączenia, opracowaną przez dr. Williama Haya, która zakłada komponowanie posiłków bez jednoczesnego spożycia białek i węglowodanów. Sprawdź, jakie są dokładne zasady tego programu żywieniowego, ile trwa i jak może pomóc!

 

DIETA NIEŁĄCZENIA – ZASADY
  • Posiłki wybieramy według określonego klucza, a więc w jednym daniu możemy połączyć białka takie jak gotowane mięso, ryby, drób, wędliny, jajka, mleko, sery z produktami naturalnymi –  przetworami mlecznymi, kefirem, jogurtem, twarogiem, śmietaną i tłustym serem. Pamiętaj jednak, aby nie łączyć produktów, należących do kategorii węglowodanów i białek, co oznacza, że nie można zjeść kanapki z wędliną lub serem.
  • Dania spożywaj w niewielkiej ilości, ale za to częściej niż zwykle. Do tradycyjnego rytmu jedzenia (śniadanie, obiad i kolacja) dodaj dwie, małe przekąski dziennie. Kalorię postaraj się ograniczyć do 1000 kcal na dzień.  
  • Posiłki dobieraj tak, by zjeść jedno przygotowane danie na bazie produktów z grupy węglowodanowej, jeden posiłek z grupy białkowej oraz jeden, składający się wyłącznie z warzyw i owoców. Zachowaj minimum 2-3 godziny przerwy pomiędzy jedzeniem. 
  • Pamiętaj, że nie można popijać posiłków. Spożywanie płynów jest wyłącznie dozwolone pomiędzy jedzeniem. Podczas diety najlepiej ograniczyć się do picia wody i naparów ziołowych lub zielonej herbaty. 
  • Każdy posiłek powinien zawierać w składzie chociaż jeden “spalacz tłuszczu”, czyli być wzbogacony o witaminę C, magnez, żelazo, wapń,jod lub chrom. 

MicrosoftTeams-image (5)

JAKIE EFEKTY DAJE DIETA? 

Dieta ta pozwala utracić zbędne kilogramy w dość szybki sposób, ale należy ją stosować wyłącznie przez trzy tygodnie. Inaczej możesz spotkać się z odwrotnym efektem, ponieważ organizm przyzwyczaja się do zmniejszonej ilości dostarczanego pokarmu. W wyniku czego nie tylko nie możesz więcej schudnąć, ale jest ryzyko efektu jo-jo, gdy tylko zjesz coś nieplanowanego.

MicrosoftTeams-image (2)

DLA KOGO JEST PRZEZNACZONA ? 

Z racji tego, że dieta ta dostarcza niewielką ilość kalorii, nawet jak dla osoby, prowadzącej siedzący tryb życia, może być stosowana tylko przez trzy tygodni. Jeśli chcesz ją włączyć do swojego żywienia, koniecznie skonsultuj to z lekarzem. Zazwyczaj osoby odchudzające dodatkowo ćwiczą, by wspomóc redukcję swojej masy ciala, a więc dieta nie jest dla każdego. Nie powinny ją również stosować osoby, cierpiące na dolegliwości związane z układem sercowo-naczyniowym, cukrzycą, kobiety w ciąży i karmiące piersią.

MicrosoftTeams-image (4)

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *