Frau macht Freudensprung

Skocz po zdrowie!

Dla jednych trampolina to zwykła zabawka. Kojarzy nam się głównie z dzieciństwem, kiedy latem, w upalne dni mogliśmy sobie na niej skakać, gdy rozstawiono ją na podwórku lub placu zabaw. Inni, całkiem niedawno, uczynili z trampoliny przyrząd do ćwiczeń. I tak rozpoczął się szalony trend jumping fitnessu. Coraz mniej jest już fitness klubów, w których ofercie nie będzie tego typu zajęć.

 

Czym jest jumping fitness?

Odkrycie szeregu zalet skakania na trampolinie sprawiło, że sportem tym interesuje się coraz więcej kobiet. Ogromnym plusem takich ćwiczeń jest to, że oprócz kształtowania sylwetki i wzmacniania organizmu skakanie sprawia ogromną radość i na bardzo długo ładuje pozytywną energią. Podczas treningu każda kobieta otrzymuje jedną trampolinę niewielkich rozmiarów. Ćwiczenia, które są na niej wykonywane, to inspiracja zaczerpnięta z przeróżnych dyscyplin sportowych, dlatego są bardzo urozmaicone. Przeważnie to sekwencje różnego rodzaju skoków i biegów.

Zalety skakania na trampolinie

Dowiedziono, że godzinny trening na jumping fitnessie jest dużo bardziej efektywny, niż samo bieganie. Taki efekt można osiągnąć dzięki podskokom, które angażują więcej mięśni. Wykonując te ćwiczenia w ciągu godziny można spalić aż 800 kcal, podczas gdy w trakctrampolinoooie samego biegania jedynie 400-500. Oprócz tego skakanie na trampolinie poprawia naszą kondycję, usprawnia układ krwionośny i serce. Przyspiesza przemianę materii, stymuluje trawienie i oczyszczanie organizmu z toksyn, jest to więc doskonały pomysł dla osób, które pragną zgubić kilka zbędnych kilogramów. A do tego wszystkiego to dobry sposób na stres.

Gdzie ćwiczyć?

Ćwiczenia jumping fitness ma już w swojej ofercie większość klubów sportowych. Prowadzone są przez specjalnie przeszkolonych instruktorów w wieloosobowych grupach. Taka forma jest kolejnym atutem, ponieważ zajęcia w grupie dodatkowo zwiększają naszą motywację i pozwalają czerpać z nich jeszcze więcej radości. Warto też wiedzieć, że trampoliny służące do tego typu zajęć są wyposażone w dodatkową ramę – podpórkę na ręce, która ułatwia ćwiczenia.

Jeżeli więcej znudziło się Wam już bieganie, czy monotonne ćwiczenia na siłowni, warto pomyśleć
o trampolinie. To połączenie dobrej zabawy i wysiłku fizycznego, który bardzo poprawi kondycję
i ukształtuje sylwetkę.

Źródła: kobieta.wp.pl, wformie24.poradnikzdrowie.pl, vikisiezna.blogspot.com

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>