11637276_xxl

Pozbądź się brzuszka po świętach

Świąteczne objadanie się nie wpływa zbyt korzystnie na naszą wagę. Jeżeli w tym czasie całe dnie spędzaliśmy przy stole pora od niego odejść i trochę się poruszać. W przeciwnym razie bardzo szybko zauważymy, że na naszym brzuchu pojawia się niechciana oponka, której później bardzo trudno będzie się nam pozbyć. Może więc jednym z pierwszych naszych noworocznych postanowień powinno być więcej ruchu?

istock_000015051942large-1024x682

Być może właśnie z tego powodu w styczniu kluby fitness przeżywają prawdziwe oblężenie. Nie są one jednak jedynym ratunkiem dla naszego przejedzonego organizmu. Istnieje kilka innych recept, dzięki którym szybko powrócimy do swojej starej, przedświątecznej wagi.

Jeśli nie fitness klub, to co?christmas-weight-loss

Do spalania kalorii przyczynia się niemalże każda aktywność fizyczna. Świetnym pomysłem będzie szybki spacer, który należy do jednych z najłatwiejszych ćwiczeń. Oczywiście im będzie on dłuższy i szybszy tym lepiej. Jeżeli chcemy czegoś więcej śmiało możemy zdecydować się na jogging. Ten rewelacyjny trening aerobowy pozwoli stracić dosyć sporo kalorii, a dodatkowo dotleni nasz mózg.

Decydując się na bieganie dobrze jest wybrać odpowiednie miejsce na uprawianie tego sportu. Najlepszy będzie park lub leśna ścieżka, z dala od dymu i spalin samochodowych. Takie środowisko dużo korzystniej wpłynie na pracę całego organizmu. Jogging zimą wymaga od nas również odpowiedniego ubrania i butów dostosowanych do biegania po śliskiej i zaśnieżonej nawierzchni.

Kolejnym równie dobrym pomysłem będzie udanie się na basen. To sport, którego wartości nie da się przecenić. Nie tylko świetnie i szybko wymodeluje naszą sylwetkę, ale również przyczyni się do ogólnej poprawy stanu naszego zdrowia. Warto przy okazji skorzystać z sauny, do której dostęp oferuje już większość miejskich pływalni. Pomoże nam ona oczyścić organizm z toksyn, których nadmiar w naszym organizmie może być spowodowany dużą ilością świątecznego jedzenia.

Ćwiczenia bez wychodzenia z domu

Jeżeli nie mamy zbyt wiele czasu na wychodzenie z domu jest na to rada. Wystarczy systematycznie wykonywać kilka ćwiczeń, a o poświątecznej oponce bardzo szybko zapomnimy. Do ich wykonania wystarczy nam kawałek podłogi w mieszkaniu i karimata do ćwiczeń. Jeżeli już wszystko będzie gotowe, pora przystąpić do dzieła:

Klasyczne brzuszki

Na dobry początek wykonaj serię klasycznych brzuszków. Połóż się na plecach na macie, nogi lekko ugnij w kolanach trzymając stopy płasko na podłodze. Następnie napnij mięśnie brzucha unosząc jednocześnie głowę i łopatki. Kiedy już się to uda podnieś plecy tak, by łokcie dotykały ugiętych kolan. Ćwiczenie powtarzaj 20 razy.

Podnosimy ręce i nogi

Kolejne ćwiczenie uruchamia także Twoje nogi. Połóż się na płasko, a ręce wyprostowane trzymaj przed sobą. Napnij mięśnie brzucha i pleców, a potem unieś ręce i nogi o kilka centymetrów nad ziemię. Nie ruszając głową wytrzymaj w tej pozycji ok. 2 sekundy.

Turlamy się

Ćwiczenie rozpoczynamy z podobnej pozycji wyjściowej – leżąc na plecach z wyprostowanymi rękami i nogami. Napnij mięśnie brzucha i nie wspomagając się rękami przeturlaj się na brzuch. Ćwiczenie powtórz 10 razy.

home-exercise

Co, gdy nie chce nam się ćwiczyć?

To oczywiście bardzo naganna postawa. Przy takim podejściu nie będzie nam łatwo zgubić poświąteczny brzuszek. Jednak… nie jest to niemożliwe! Wystarczy na przykład dużo i często się śmiać. Śmiech bowiem obniża poziom stresu, reguluje ciśnienie krwi i napina mięśnie brzucha w podobnym stopniu, co podczas ćwiczeń.

Nie zapominaj też o wciąganiu brzucha! Dzięki temu ujędrnimy mięśnie, które go tworzą i chociaż w niewielkim stopniu pozbędziemy się tłuszczu.

Trzeba również pamiętać o siostrze ćwiczeń, bez której ani rusz- diecie. Bez odpowiednio skomponowanego jadłospisu żadne, nawet najbardziej systematyczne treningi nie przyniosą pożądanych skutków.

Źródła: www.polki.pl, www.portal.abczdrowie.pl, www fit.pl

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>