female legs with a nice manicure, gymnastic exercises

Pokonaj grawitację z AntiGravity Fitness

Jeżeli znudziły Wam się już nudne i monotonne ćwiczenia na karimacie, sprzęt do ćwiczeń nie robi na Was żadnego wrażenia, a na dwór pobiegać w taką pogodę za żadne skarby nie wyjdziecie – jest na to sposób! Od jakiegoś czasu hitem stały się ćwiczenia próbujące pokonać prawo grawitacji – AntiGravity Fitness!

Czym są te ćwiczenia?

AntiGravity Fitness to program ćwiczeniowy, który został opracowany przez Christophera Harrisona. Trening wykonywany jest na specjalnie przystosowanych hamakach, które mają na celu zredukowanie wpływu grawitacji na nasze ciało. Program ćwiczeniowy rozpisany został w trosce o osoby, które pragną poprawić swoją kondycję fizyczną i polepszyć swój stan zdrowia. Zajęcia te łączą w sobie pozycje mające na celu rozciągnięcie ciała i wzmocnienie mięśni, a także dekompresję kręgosłupa i próbę ustawienia ciała we właściwej linii.

Ćwiczenia wykonuje się na specjalnych hamakach, które wyprodukowane są z tkaniny przypiętej następnie do sufitu na wzór huśtawki. Dzięki niemu osoba, która wykonuje trening, ma możliwość dynamicznie zmieniać swój kontakt z podłożem i pozwolić sobie na dostosowanie ciała w taki sposób, aby wykonywać jak najwymyślniejsze ewolucje, które niemalże zaprzeczają prawom fizyki. Może to przypominać zajęcia jogi, podczas których wykonuje się różne figury na miękkim trapezie. Rozpoczynając od prostych do wykonania akrobacji z czasem oswajamy hamak i uczymy się coraz bardziej zaawansowanych akrobacji.

Christopher Harrison w Antigravity Fitness połączył techniki, które wywodzą się z jogi, tańca, pilatesu i rytmiki. Ostatecznie powstał pełen plan treningowy, który pozwala na głębsze uświadomienie sobie możliwości własnego ciała. Ćwiczenia te nie tylko poprawiają kondycję, ale również mają bardzo korzystny wpływ na nasz kręgosłup, który z wiekiem staje się coraz bardziej sztywny ze względu na pogorszenie się ruchliwości stawów. Już po kilku treningach staje się on zdecydowanie bardziej elastyczny, a nasza sylwetka prawidłowo wyprostowana.

ag-inversion

Korzyści, jakie płyną z AntiGravity Fitness to:

- zwiększenie elastyczności mięśni,

- redukcja bólów kręgosłupa,

- rozluźnienie mięśni (technika automasażu),green-hammock-300x253

- zwiększenie zakresu ruchliwości stawów,

- możliwość przezwyciężenia własnych lęków,

- relaks dla ciała,

- wyciszenie się i przywrócenie równowagi,

- usunięcie stresu i przemęczenia,

- nowe umiejętności zaczerpnięte z gimnastyki artystycznej.

Jak wyglądają zajęcia?

Trening AntiGravity Fitness rozpoczyna się od rozgrzewki, jednak już ta nie przypomina tej tradycyjnej. Polega na energicznym bujaniu hamakiem, rytmicznych ruchach bioder, wymachiwaniu rękami na podobieństwo lecącego ptaka. To pierwszy sygnał dla uczestników, że ćwiczenia będą miały bardzo swobodny charakter i mają na celu rozluźnienie i dobrą zabawę. Po przygotowaniach trener prezentuje podstawowe figury, które za chwile będą wykonywać także osoby, które przybyły na zajęcia. Z początku mogą wydawać się niezwykle trudne do wykonania… dlaczego to tylko pozory przekona się każdy, kto zdecyduje się przyjść na trening.

Pierwszym poważnym zadaniem do wykonania jest samo wejście na hamak. Nie jest ono proste, jednak kilka minut prób powinno w efekcie zakończyć się usadzeniem każdego na tej materiałowej huśtawce. Wykonując polecenia trenera mamy pewność, że nic złego nam się nie stanie. Nie musimy tez obawiać się tego, że materiał zarwie się pod naszym ciężarem. Jest on uszyty z tkanin, które są w stanie utrzymać nawet setki kilogramów.

anti

Potem zaczyna się już podróż przez figury zaprzeczające prawom grawitacji. Nie musimy obawiać się tego, że z początku nie są one proste. Słuchając uważnie wszystkich uwag prowadzącego zajęcia prędzej czy później zaczniemy je swobodnie wykonywać. Kluczem do sukcesu jest skupienie oraz umiejętność utrzymania równowagi. Z czasem uda nam się wykonywać coraz bardziej śmiałe ćwiczenia i skomplikowane figury. W końcu będziemy mogli nawet stanąć na głowie! Podczas ćwiczeń po kolei rozluźniają się wszystkie mięśnie ciała, oddech staje się spokojniejszy, a nasza uwaga skupiona wyłączenia na wykonywanych ruchach.

Zwieńczeniem treningu jest zamknięcie naszego ciała w hamakowym kokonie. Umożliwia to koncentrację na własnej osobie bez zbędnych bodźców z otoczenia. Po treningu wyraźnie da się odczuć przepływającą energię. AntiGravity Fitness to doskonały sposób na odreagowanie trudnych dni i poprawienie stanu zdrowia, a przy tym jest niezwykle przyjemny.

Zobacz film, na którym AntiGravity Fitness prezentuje sam jego twórca:

Źródła: www.homlesplace.pl, www.nataliafilipp.pl, www.fitness.sport.pl

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>