dancing girl with color splashes - movin 04

Zumba – daj się zarazić!

ZUMBA to innowacyjna metoda łącząca taniec z elementami fitness’u, inspirowana rytmami latynoskimi.  Dziś zumba jest już w ofercie prawie każdego studia tanecznego, bądź centrum sportowego. Ma wielu zwolenników, a jej popularność nie słabnie, wręcz  szerzy się i w zastraszającym tempie zaraża wszystkich energią i radością. Co jest takiego wyjątkowego w tej odmianie aerobicu i dlaczego warto skusić się na tą formę aktywności?

 

Panie, Panowie, oto zumba

 

zumbaW 1986 Kolumbijczyk Alberto Beto Perez pracował jako instruktor aerobiku. Gdy pewnego dnia przyszedł na zajęcia, zorientował się, że zapomniał kaset z muzyką do ćwiczeń (informacja dla młodych: kiedyś muzykę nagrywało się na kasety z taśmą w środku). W torbie miał kilka taśm ze swoją ulubioną muzyką: cumbią, salsą i merenge. Włączył je i zaczął ćwiczyć. Spontanicznie stworzył trening taneczny, którym potem zachwyciły się setki tysięcy ludzi na całym świecie.

Od lekcji tańca zumba różni się brakiem żmudnego rozliczania kroków i nauki długich choreografii na pamięć. Od zwykłego aerobiku tym, że nie ma w niej nudnych i bolesnych ćwiczeń jak brzuszki czy pompki. Nie ma też wielokrotnych powtórzeń tych samych ruchów. No i muzyka. Na TBC czy ćwiczeniach ze sztangą trzeba często ćwiczyć przy techno czy house. Instruktorzy wybierają te gatunki, bo mają prosty rytm. Na zumbie można od nich odetchnąć.

Na stronach internetowych poświęconych zumbie eksperci zachwalają odchudzające działanie tych ćwiczeń. To jest trening zbliżony do interwałowego – o zmiennej, wysokiej i niskiej intensywności. Taki trening jest najlepszy do spalania tłuszczu. Jednak tysiąc kalorii spalą tylko ci, którzy będą ćwiczyć naprawdę bardzo intensywnie i zrobią wszystko, co pokazuje trener.
Początkujący powinni odpuścić sobie trudniejsze ruchy i robić przerwy w ćwiczeniach. Tak naprawdę dopiero po kilku miesiącach treningów można robić wszystko to, co instruktor , więc nie należy się zniechęcać. ;)

 

Dlaczego warto

  1. Trening prawie dla każdego

Początkujący, zaawansowany, młody lub stary – każdy z nas może uczęszczać na trening zumby, a co więcej – może czerpać z niego same korzyści i dobrze się przy tym bawić! Można powiedzieć, że zumba łączy pokolenia.  Zawsze jest jednak małe „ale”. Jedyną przeszkodą są problemy ze stawami. Ci, którzy mają chory kregoslup lub kolana niestety muszą sobie zumbę odmówić. Poza tym wyjątkiem wszystko zależy od nastawienia i chęci do nauki. Nie ma znaczenia na jakim poziomie jest Twoja kondycja. Nie ważne czy dopiero zaczynasz przygodę z zumbą, czy jesteś już na zaawansowanym poziomie. Nowe choreografie jesteś w stanie szybko i łatwo przyswoić. Z czasem Twoja kondycja się poprawi, a zadyszka sama zniknie. Będziemy lepiej spać, mieć więcej siły i energii, obniży się też nasze ciśnienie krwi.

 

  1. Różnorodność = konsekwencja

Nie bez powodu kobiety nie lubią trenować na siłowni. Bieganie między maszynami i trening cardio potrafią skutecznie zniechęcić nawet najbardziej wytrzymałe panie. Przypominasz sobie, jak dłużyła ci się godzina na siłowni lub czas podczas biegania? Jeżeli nie lubisz tego, co robisz każda minuta zdaje się trwać nieskończoność. W przypadku zumby jest inaczej. Dzięki różnorodnym układom i gorącej muzyce kolejnego treningu nie można się doczekać! A zumbowa godzina mija w mgnieniu oka!
Regularne treningi sprawiają, że w przeciągu kilku tygodni efekty naszych ćwiczeń stają się coraz bardziej widoczne. A powiedzmy sobie szczerze – nic tak nie motywuje do dalszej pracy jak możliwość zobaczenia jej efektów!

 

  1. Kształtowanie wszystkich partii mięśni

W odróżnieniu od ćwiczeń na siłowni, podczas zajęć ZUMBA fitness w identyczny sposób angażujesz wszystkie partie mięśni. Tańcząc trenujesz mięśnie, o których na co dzień nie pamiętasz lub tak naprawdę nigdy nie miałaś pojęcia o ich istnieniu. Przykładem są tutaj mięśnie grzbietu, których trening jest niezwykle korzystny dla kręgosłupa  Oznacza to, że twoje ciało w całości staje się jędrniejsze i traci nadmiar tkanki tłuszczowej.

 

  1. Spala ogrom kaloriikeep-calm-and-love-zumba-14

Z przeprowadzanych testów wynika, że godzina treningu może sprawić, że spalisz aż 800 kcal! (oczywiście wszystko zależy od tego ile ważymy i z jaką intensywnością tańczymy). Dla porównania godzina joggingu to spalenie „zaledwie” ok. 450 kcal. ZUMBA Daje niesamowite rezultaty w walce ze zbędnymi kilogramami i centymetrami. W niedługim czasie pozwala zgubić to, co „wystaje” tu i tam.

 

  1. Większa świadomość własnego ciała

Zumba pomaga nam się stać odważniejszymi, pewniejszymi swojego ciała, wyzwala skryte pokłady seksapilu. Zaczynasz akceptować swoje ciało, a Twoje ruchy nabierają płynności  i stają się niezwykle kobiece!

 

  1. Najlepszy sposób na pozbycie się stresu

Zumba pomaga chociaż na chwilę zapomnieć o kłopotach, które dosięgają nas w codziennym życiu.  Takie ćwiczenia w rytmie latynoskiej muzyki są jak darmowa terapia u psychoterapeuty, po treningu czujemy się zrelaksowani i opanowani. Zmęczenie psychiczne zawsze powinno iść w parze ze zmęczeniem fizycznym. Jeśli równowaga ta zostaje zachowana, człowiek czuje się po prostu odprężony.

 

  1. Poznawanie nowych ludzi

Uczestnictwo w zajęciach to świetny sposób na poznawanie nowych ludzi. Z zajęć na zajęcia, wytwarza się coraz większa więź pomiędzy uczestnikami, których łączą podobne cele (chęć dobrej zabawy, zrzucenia kilku centymetrów w pasie czy polepszenie swojej kondycji itd.)i mnóstwo tematów do rozmów. W towarzystwie zawsze raźniej.

 

  1. Pełnia szczęścia

ZUMBA wyzwala miliony endorfiny, To właśnie dzięki nim jeszcze długo po zakończeniu ćwiczeń czujemy się zrelaksowane i w pełni szczęśliwe! Każdy z nas zasługuje na odrobinę szczęścia więc tańczmy, aż nie będziemy czuć nóg.

 

Nie czekajcie, tylko zapisujcie się na ZUMBĘ! Dzięki niej zyskacie naprawdę wiele, a przy tym będziecie mieć dużo radości! :D

 

 

Źródła: polki.pl, bycfit.wordpress.com, www.wysokieobcasy.pl

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>