warzywa-z-orzechami-i-miejsce_23-2148262096

Niedobory witamin w zimowej diecie

 

Zimą rezygnujesz z witamin pochodzących z naturalnych źródeł? Wybór jest ograniczony, a te produkty, które możesz spotkać w sklepach nie zachwycają swoim smakiem? Oto sprawdzone sposoby na walkę z niedoborami witamin w Twojej codziennej diecie.

plasterki-brokuly-w-durszlak-na-czarnym-tle_8353-6731

Mrożonki

 

Owoce i warzywa, które mają zostać zamrożone, zwykle zbiera się kiedy już są w pełni dojrzałe, a więc i bardziej pożywne. Te same produkty, ale sprzedawane bez uprzedniego zamrożenia mogą spędzić w transporcie od 3 dni do nawet kilku tygodni przed przybyciem do sklepu. Podczas transportu świeże produkty są na ogół przechowywane w chłodni i traktowane chemikaliami, aby nie uległy zepsuciu. Nie warto zatem wystrzegać się mrożonek jak ognia, w sezonie zimowym mogą one bowiem okazać się lepsza alternatywą dla nowalijek, niż produkty leżące na sklepowych półkach. 

Assortment of nuts shape of heart Cashew, hazelnuts, walnuts, pi

Dobre tłuszcze 

 

Witaminy z grup A, D, E i K potrzebują tłuszczu, aby mogły zostać przyswojone przez organizm. Gdy eliminujesz tłuszcz z diety, niestety pozbawiasz się tym samym części witamin obecnych w żywności. Aby temu zapobiec, zawsze pamiętaj o dodaniu oliwy lub innego oleju roślinnego do surówki warzywnej, zwłaszcza takiej z zielonych warzyw liściastych. Koniecznie przynajmniej 1-2 razy w tygodniu włącz do swojej diety tłuste ryby, a także orzechy oraz nasiona. Oprócz witamin zawierają niezwykle cenne nienasycone kwasy tłuszczowe o działaniu przeciwzapalnym i wzmacniającym odporność.


leki-w-kolorze-niebieskim_1150-13881

Suplementy

 

Większości preparatów witaminowych nie należy stosować profilaktycznie na własną rękę. Nie jest prawdą, że wszyscy powinniśmy przyjmować preparaty witaminowo-mineralne. Jedyna suplementacja oficjalnie zalecana dla większości osób to przyjmowanie witaminy D w okresie jesienno-zimowym. Niestety w przypadku tej witaminy nie jesteśmy w stanie dostarczyć jej odpowiedniej ilości z dietą, a gdy brakuje światła słonecznego, obniżona jest również jej produkcja w naszej skórze. Pozostałe witaminy powinniśmy uzupełniać w wyniku konsultacji lekarskiej oraz badań krwi.

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>