Reto-al-futuro-mas-que-salud-e1518542968666

Chcesz żyć 10 lat dłużej? Wprowadź te 5 nawyków!

Wystarczy zmienić lub wprowadzić zaledwie kilka nawyków, aby cieszyć się dłuższym życiem nawet o 10 lat. Już dziś zmień swój tryb życia, a zwiększysz swoje szanse na dożycie setki!

Być może wydaje Wam się, że metody, o których mowa są znane wszystkim, jednak ile osób tak naprawdę stosuje się do nich w 100%? Mimo, że każdy słyszał o tych zdrowych zwyczajach, nie każdy wie, że istnieją dowody na to jaki mają wpływ na długość naszego życia. Ustalili to amerykańscy naukowcy z Harvardu, którzy nie mają wątpliwości, że te kilka nawyków znacznie wydłużają życie.

Badania dowiodły, że dorosłe kobiety, dzięki zmianie trybu życia mają szansę przedłużyć swoje życie nawet o 14 lat, a mężczyźni o 12. Dodatkowo, ludzie, którzy stosują się do tych kilku zasad, zdecydowanie rzadziej chorują na serce i raka. Dlatego nigdy nie jest za późno, żeby wprowadzić zdrowe nawyki w życie. Udowodniono, że 50-letnia kobieta, która dopiero zacznie stosować się do zasad, może wydłużyć życie o kolejne 43 lata. Przy złych nawykach, zostanie jej ok. 29 lat. A to już spora różnica.

Jak więc żyć dłużej?

  1. Zdrowe odżywianie

Selection of healthy food on rustic wooden background

Tak wiemy, każdy o tym wie, że dieta powinna być lekka i zbilansowana. Im wcześniej wprowadzić ją w życie, tym lepiej dla Ciebie. Jeśli nie wiesz jak zabrać się za zmienianie nawyków żywieniowych, poproś o pomoc specjalistę dietetyka, który ułoży plan razem z Tobą.

  1. Aktywność fizyczna

canstockphoto23540015

Nie musisz zarzynać się codziennie godzinami na siłowni, żeby zachować zdrowie i dobrą kondycję. Wystarczy 30 minut dziennie umiarkowanego wysiłku, aby ciało pozostało w formie. Liczy się wszystko – spacery, zabawa na powietrzu z dziećmi, bieganie, pływanie, jazda na rowerze, fitness itp. Wybór jest szeroki, także nie szukaj wymówek i ćwicz regularnie.

  1. BMI w normie

Pamiętaj, że zarówno nadwaga, jak i niedowaga są szkodliwe dla zdrowia. Dbanie o formę to nie wycieńczanie organizmu i głodzenie się. Kontrolowanie wagi to bardzo ważna kwestia.

  1. Mało alkoholu

wein3

Alkohol jest szkodliwy z różnych względów i dla różnych kwestii zdrowotnych, pity w nadmiarze niszczy ciało i umysł. Bezpieczna i zdrowa ilość alkoholu to zaledwie jedna małą lampka wina dziennie. Jesteś w stanie się z tym pogodzić?

  1. Zero papierosów

Quitting Smoking - Male Hand Crushing Cigarette

Zła wiadomość dla popalających i dla palaczy – żadna ilość nikotyny w płucach nie działa korzystnie na zdrowie, a wręcz skutecznie skraca Twoje życie. Rzuć nałóg jak najszybciej!

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>