background-ballpen-bloom-920147

Co planujesz zmienić wiosną? Warto wdrożyć kilka nawyków

Wiosna to dla wielu osób ulubiona pora roku. Rośliny budzą się do życia, coraz częściej widzimy słońce, powietrze robi się czystsze i wszystko dookoła zdaje się być dużo piękniejsze niż zwykle. To przekłada się na ogólną poprawę samopoczucia u ludzi, którzy nagle zaczynają być dla siebie dużo milsi i bardziej optymistycznie nastawieni do życia. Na fali tego optymizmu podejmujemy się różnych wyzwań. Które warto podjąć?

bloom-blossom-cherry-blossoms-38910

 

Obserwując swoje i bliskich schematy zachowań, można wysnuć wniosek, że wiosenne miesiące są najlepszym czasem do wprowadzenia zmian w codzienności. To właśnie wtedy podejmujemy się różnych diet, szukania nowej pracy, remontów, treningów itp. Jednak wiosenne zmiany nie muszą być aż tak spektakularne, aby pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie. Już kilka drobnych nawyków sprawi, że będziemy czuć się o wiele zdrowiej i lepiej.

Biorąc pod uwagę specyfikę naszego portalu, najbardziej interesują nas zwyczaje, które dobrze wpływają na nasze ciało i umysł. Warto pamiętać, że rzucając sobie wyzwanie np. zwiększenia aktywności fizycznej, nie możemy zrobić tego w oderwaniu od dobrego snu, zbilansowanej diety, nawodnienia oraz dopasowanej dyscypliny. Samo zwiększenie aktywności ruchowej może nie przynieść spodziewanych efektów i wpędzić nas w rozdrażnienie i frustrację. Dlatego warto połączyć te kilka elementów, aby cieszyć się wiosną świetną kondycją, dobrym zdrowiem i wyśmienitym humorem.

191071159

Jednak zanim zaczniesz hurtem wprowadzać 10 nowych zasad do swojej codzienności, pomyśl czy jesteś w stanie im wszystkim naraz sprostać. Lepiej zaczynać stopniowo, ale konsekwentnie i systematycznie. Zacznij od zapewnienia sobie porządnego wypoczynku podczas nocy. Mimo, iż wiele osób skarży się na bezsenność, niewiele z nich zdaje sobie sprawę, że powód może być dosyć trywialny. Często szybkie zaśnięcie i głęboki sen zakłóca nam sygnał z ekranów – telewizora, laptopa, tabletu czy smartfona. Pobudzające, niebieskie światło negatywnie wpływa na jakość snu, dlatego warto wprowadzić zasadę „wyciszenia” na godzinę przed położeniem się do łóżka. Poświęć ten czas na długą kąpiel w wannie lub czytanie książki czy prasy. Postaraj się również, aby poświęcić na sen minimum 7 godzin. Tak wypoczęci będziemy w stanie wziąć się za kolejne wyzwania.

Mimo, że badania wykazują, że najbardziej efektywne jest uprawianie sportu rano, to każda podjęta  aktywność jest warta podjęcia wysiłku. Na początku prawie każdemu jest trudno zmienić nawyk jak najpóźniejszego wstawania, ale uwierz, że bardzo szybko staje się to częścią tej nowej, pozytywnej rutyny. Wybierz aktywność, która sprawia Ci przyjemność i wstań 30-40min wcześniej niż zwykle. Potem stopniowo wydłużaj czas aż do godziny. Może lubisz jeździć na rowerze, jeździć na rolkach, biegać, pływać lub pójść na trening na siłowni? Sam zobaczysz jak wzrośnie Ci poziom energii i endorfin po przeprowadzonych zajęciach, a zastrzyk  dopaminy da Ci zastrzyk optymizmu na cały dzień.

Kiedy już wpadniesz w wir wysypiania się, porannego trenowania, nie zapomnij o prawidłowym żywieniu i nawadnianiu organizmu. Kawa przed wysiłkiem to zdecydowanie zły pomysł. Wystarczy lekki, bogaty w węglowodany posiłek jest niezbędny dla organizmu do podjęcia prawidłowej pracy. Następnie uzupełniaj cały dzień płyny (3 kawy się nie liczą) – woda i zielona herbata to najlepsze wybory, jednak warto również wprowadzić napoje izotoniczne, które wyregulują straty potasu, sodu i innych soli, które tracimy wraz z potem podczas treningów. Posiłki w ciągu dnia rozplanuj systematycznie co kilka godzin, aby nie doprowadzać do stanu wilczego głodu, który kończy się przejadaniem i obciążaniem żołądka. Jedz dużo świeżych warzyw, owoców, a dostarczysz sobie niezbędnych witamin i minerałów.

I ciesz się piękną wiosną w dobrej formie!

barefoot-basket-blooming-413707

Źródło:

https://www.womenshealth.pl/

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>