close view on fresh herbs

Z jakich ziół najczęściej korzystasz w kuchni?

I nie chodzi nam o gotowe, suszone przyprawy w saszetkach. Oczywiście one też posiadają swoje właściwości zdrowotne i nadają potrawom pożądany smak, jednak tym razem mamy na myśli świeże zioła, które kupisz w supermarketach, warzywniakach lub na straganach. Sprawdź 8 najsmaczniejszych i najzdrowszych ziół.

Natural medicine

Świeże zioła mają tę przewagę nad suszonymi, że nie zostały poddane żadnej obróbce, w tym np. suszeniu, dzięki czemu zachowują 100% swoich właściwości zdrowotnych i smakowych. Świeże zioła dodają każdej potrawie wspaniałego aromatu, a stosowanie ich staje się prawdziwym uzależnieniem. Niepowtarzalny smak dania to jedna strona medalu, na drugiej znajdują się korzyści dla zdrowia. Zioła poprawiają pracę serca, usprawniają mózg, wzmacniają odporność, zmniejszają apetyt oraz obniżają cholesterol. Dodatkowo świeże zioła pięknie prezentują się w doniczkach postawionych na parapecie kuchni lub na blacie. Nie dość, że ożywisz wnętrze, umieszczając żywe rośliny doniczkowe, to jeszcze wprowadzisz do kuchni piękne zapachy.

  1. Rozmaryn

pexels-photo-341048

Rozmaryn świetnie komponuje się z czerwonym mięsem, np. z wołowiną. Badania dowiodły, że zioło to usprawnia pracę mózgu, dzięki zawartemu w nim eukaliptolowi (zwany inaczej 1,8-cyneolem). Rozmaryn jest bardzo łatwy w uprawie, dlatego nie zwlekaj i szybko posadź go w domu i sprawdź efekt w pracy

  1. Oregano

food

Najlepiej pasuje do makaronów i pizzy, jednak oregano możesz z powodzeniem stosować do różnych innych potraw. To włoskie zioło zawiera beta-kariofilen, który działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie. Jeśli szukasz dodatkowego sposobu na przyspieszenie regeneracji np. męczących Cię zakwasów w mięśniach – oregano jest właśnie dla Ciebie. Co prawda jego uprawa jest trochę bardziej wymagająca, ale z pewnością warta zachodu.

  1. Pietruszka

food-healthy-soup-leek

Natka pietruszki do dodatek dobry do wszystkiego. Wiemy, że wiele osób nie lubi ‘zielska’ pływającego w zupie,  jednak zapewniamy, że warto dać mu szansę. Pietruszka zawiera mnóstwo żelaza, ale również flawonoid, zwany apigeniną. Apigenina zmniejsza ryzyko rozwoju nowotworów – czy to Cię przekonało? Pietruszka wymaga minimum zainteresowania, a w zamian dostaniesz np. podwyższoną odporność.

  1. Tymianek

pexels-photo-135168

Tymianek perfekcyjnie podkreśla smak np. pomidorów. Czy wiesz, że już dwie małe gałązki dostarczą Ci ponad połowę dziennego zapotrzebowania na witaminę K, 10% manganu i 5% wapnia? A to wszystko najlepsze, co może być dla Twoich kości.

  1. Mięta

pexels-photo-461185

To nie tylko herbata albo kluczowy składnik Twojego mojito Wykorzystaj miętę do dań z roślinami strączkowymi. Mięta jest silnym diuretykiem, który pomaga wydalić nadmiar płynów. Dzięki temu szybko wypłuczesz z organizmu wszelkie toksyny i przefiltrujesz nerki. Nie zapomnij jednak uzupełnić tych płynów!

  1. Bazylia

pexels-photo-416497

Czy jak myślisz o bazylii widzisz zielony listek na świeżej bułce z mozzarellą i pomidorem? My też! Warto wiedzieć,  że ekstrakt z bazylii działa jak beta-blokery: leki podawane przy nadciśnieniu, niewydolności krążenia i chorobach serca. Dorzucaj bazylię do swoich posiłków, a będziesz mieć zdrowsze serce!

  1. Szałwia

Sage tea served outside

Jeśli borykasz się z problemem wysokiego poziomu cholesterolu – szałwia Cię uratuje. To zioło pełne jest antyoksydantów, które skutecznie zbijają zły cholesterol oraz obniżają poziom tłuszczu w tętnicach.  Szałwia idealnie komponuje się np. z indykiem.

  1. Kolendra

Kolendra-właściwości-zastosowanie-przepisy

A tu coś dla łakomczuchów. Kolendra pomoże Ci w walce z przegryzaniem oraz podjadaniem między posiłkami, ponieważ ma moc stymulowania produkcji insuliny oraz zapobiega skokom cukru we krwi. Chcesz wygrać z nadprogramowymi kilogramami? Dorzuć kolendrę do chińszczyzny.

Źródło:

https://www.menshealth.pl/dieta/

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>