Świat do góry nogami

Każdy chciałby czasem pooglądać świat do góry nogami. Można wtedy spojrzeć na rzeczy z zupełnie innej perspektywy. I nie ma w tym niczego trudnego. Wystarczy… stanąć na rękach!

Zanim jednak podejmiemy się tego niełatwego zadania musimy się trochę do tego przygotować. Pomoże nam w tym parę ćwiczeń, które ułatwią nam złapanie równowagi i wzmocnią ręce tak, by zdołały one utrzymać ciężar naszego ciała. Oprócz tego warto wytrenować też brzuch i barki.

Ćwiczenie 1

plank 1

Rozpoczynamy je w pozycji klęku podpartego. Dłonie kładziemy na ziemi z szeroko rozwartymi palcami tak, by jak największą powierzchnią stykać się z podłożem. Ręce powinny być wyprostowane, a barku muszą znajdować się nad dłońmi. Stopy rozstawiamy na szerokość bioder. Przy spiętym ciele lewą ręką schodzimy do przedramienia, tak, by łokieć dotykał podłoża. To samo powtarzamy z drugą ręką, a następnie wracamy do pozycji wyjściowe. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Ćwiczenie 2

plank2

Pozycja powinna być podobna, jak w pierwszym ćwiczeniu, tylko tym razem obieramy ciało nie na dłoniach, a na łokciach. Łokcie powinny tworzyć kąt 90 stopni, a barki zawsze muszą znajdować się nad nimi. Następnie ciężar naszego ciała przenosimy na prawe przedramię i powoli odkręcamy lewą część ciała w lewo do momentu, aż staniemy na zewnętrznej krawędzi prawej stopy. Ciało cały czas musi być proste. Ten sam ruch wykonujemy w drugą stronę, a ćwiczenie powtarzamy co najmniej 10 razy.

Ćwiczenie 3

plank3

Ponownie ustawiamy się w pozycji z pierwszego ćwiczenia. Wzrok kierując ku dołowi wyciągamy przed siebie jak najdalej lewą rękę i równocześnie odrywamy od ziemi prawą nogę. To samo robimy z prawą ręką i lewą nogą. Nasze ciało cały czas trzymamy napięte i nie dopuszczamy do zapadnięcia się bioder. Ćwiczenie powtarzamy co najmniej 10 razy.

Ćwiczenie 4

plank4

Kolejne ćwiczenie to wszystkim znane pompki. Ustawiając się w pozycji wyjściowej uginamy łokcie do kąta prostego trzymając je cały czas przy samym ciele. Powinny one zginać się w tył, a nie na boki, natomiast biodra nie powinny zniżać się w kierunku podłogi.

Ćwiczenie 5

Ostatnie ćwiczenie jest zdecydowanie najtrudniejsze do wykonania, jednak wykonując cztery poprzednie powinniśmy być do niego odpowiednio przygotowani. Powracając do pozycji stojącej zginamy się tak, by ustawić dłonie na ziemi z szeroko rozstawionymi palcami. Ręce powinny być wyprostowane, a głowa zwisać luźno. Następnie wykonujemy delikatny koci grzbiet, jakbyśmy chcieli żebrami dotknąć kręgosłupa. Tak ustawieni stopami powoli podchodzimy w kierunku dłoni starając się nieustannie trzymać proste nogi. Następnie stajemy na palcach stóp, aby cały ciężar naszego ciała przeszedł na dłonie. Po kilku powtórzeniach coraz bardziej staramy się cały ciężar przenosić na dłonie.

Jeżeli ostatnie ćwiczenie uda nam się wykonać już całkowicie swobodnie to przed nami już tylko właściwe stanie na rękach. A przyjemnie jest czasem spojrzeć na świat do góry nogami!

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *