Woman with Healthy and Unhealthy Food. Difficult choice. Overwei

Co jeść, a czego nie jeść, żeby mieć ładną cerę?

Kobiety bardzo często narzekają na niedoskonałości swojej cery. Trądzik, wypryski i przebarwienia spędzają im sen z oczu. Żeby temu zaradzić kupują coraz większą ilość kosmetyków, które wcierają w skórę swojej twarzy, ale bardzo szybko okazuje się, że problem wcale nie znika. Zamiast więc kupować sobie coraz to nowsze i droższe kosmetyki do pielęgnacji skóry, zastanówmy się, czy problem nie tkwi gdzieś indziej. Naukowcy już jakiś czas temu odkryli, że stan naszej skóry bardzo mocno uzależniony jest od tego, co jemy. Zamiast wiec używać ogromnej ilości kosmetyków ułóżmy naszą dietę tak, żeby nie tylko podtrzymywała zdrowie naszego organizmu wewnątrz, ale także nadawała nam zdrowy i promienny wygląd! Co zatem należy jeść, a czego unikać, by nasza cera była zdrowa?

Każda skóra potrzebuje odpowiedniej ilości składników odżywczych. Gdy nie są one dostarczane organizmowi bardzo szybko staje się szara, ziemista i pojawiają się na niej niedoskonałości.

Looking at wrinkles

Trądzik

Żeby oczyścić cerę i pozbyć się trądziku należy najpierw przeprowadzić detoks całego organizmu. Pozbycie się toksyn ułatwione zostanie poprzez stymulowanie perystaltyki jelit. Dieta, która temu służy powinna być bogata w błonnik, którego duże ilości zawierają warzywa, pYoung woman with variety of vegetable and fruit juicesłatki owsiane, ciemne pieczywo, brązowy ryż oraz różnego rodzaju kasze. Jedząc je dodatkowo dostarczymy naszemu organizmowi witaminy z grupy B, które poprawią wygląd skóry uelastyczniając i ujędrniając ją.

W walce z toksynami w naszym organizmie pomoże nam picie dużej ilości wody mineralnej. Podstawowa zasada głosi, że trzeba wypijać dziennie co najmniej 30 ml na jeden kilogram masy ciała. Oprócz wody można także pić łagodne napary, takie jak rumianek.

Do codziennego jadłospisu, przynajmniej 3 razy w tygodniu, należy wprowadzić tłuste ryby, które zawierają ogromne ilości kwasu omega- 3. Przywraca on równowagę hormonalną i poprawia kondycję cery. Jest też ważnym składnikiem budulcowym komórek, przyspiesza regenerację naskórka. Menu warto też wzbogacić o pestki dyni, słonecznika oraz siemienia lnianego.

Zmarszczki

Z poradzeniem sobie z pojawiającymi się pierwszymi oznakami starzenia się skóry w prosty sposób pomogą nam warzywa i owoce. Doskonałym antidotum na zmarszczki są soki warzywne przygotowane z selera naciowego, sałaty, buraków, kiełków i marchwi. Dzięki takiej bombie witaminowej skóra odzyska zdrowy i promienny wygląd. Złota zasada spożywania warzyw i owoców w ciągu dnia mówi, że niezbędne minimum to 4 warzywa dziennie i 3 owoce. Trzymając się tej reguły zmarszczki ulegną zdecydowanemu spłyceniu.

Aby poprawić elastyczność skóry nasza dieta powinna być też bogata w produkty zawierające krzem i cynk. Ten pierwszy znajdziemy  w daktylach, bananach, kaszy gryczanej, a także owocach morza. Wspomoże on produkcję kolageny w skórze. Dostarczenie odpowiedniej ilości cynku ułatwi nam spożywanie dodatkowo orzechów, ryb i fasoli.

walnuts-soy

Za dotlenienie skóry odpowiedzialna jest witamina A. Spowalnia ona znacznie procesy starzenia się, a odnajdziemy ją w jajkach, maśle i wątróbce, natomiast w postaci beta – karotenu także w żółtych, pomarańczowych i czerwonych owocach i warzywach (na przykład marchew, papryka, pomidor, morele, brzoskwinie), również w produktach zielonych (brokuły, szpinak, sałata).

Przyczyną utraty elastyczności skóry są wolne rodniki. Niszczą one włókna kolagenowe i elastynę, dlatego właśnie powodują powstawanie zmarszczek. Aby sobie z nimi poradzić należy wprowadzić do diety antyoksydanty, które zwalczają wolne rodniki. Najlepszym ich źródłem są goździki (mogą być stosowane jako przyprawa), owoce lasu (maliny, jeżyny, jagody), śliwki, wiśnie, czereśnie oraz pomidory.

Czego się wystrzegać?

Closeup woman eating fruit cake sweet food

Nasza skóra bardzo nam podziękuje, jeśli usuniemy z diety przede wszystkim tłuste i smażone potrawy, ale to nie wszystko. Należy też znacznie ograniczyć jedzenie dużej ilości słodyczy, potraw wysoko przetworzonych, picia kawy i alkoholu. Na powstawanie wyprysków na twarzy bardzo duży wpływ mają ostre przyprawy.

Starajmy się sięgać głównie po naturalne produkty. Wiele z tych, które znajdujemy w sklepach, choćby samych warzyw i owoców, naładowanych jest ogromną ilością chemikaliów, które nie wpływają korzystnie na naszą skórę.

Pamiętajmy, że pielęgnacja skóry polega na troszczeniu się o nią nie tylko od zewnątrz, za pomocą rozmaitych kosmetyków, ale i od wewnątrz. Jeśli zapomnimy o którejkolwiek stronie może się zdarzyć, że skóra straci swój zdrowy wygląd.

Źródła: www.kobieta.pl, www.poradnikzdrowie.pl, www.womenshealth.pl

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Napisz komentarz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>